Pazar , Eylül 22 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Kilo Kontrolü / 2015’DE HEDEFİM: FİT OLACAĞIM
weight-loss3

2015’DE HEDEFİM: FİT OLACAĞIM

Hayatınızda yeni kararlar aldınız,

Bu yıl beslenmeyi öğrenmeyi hedefliyorsunuz,

Fazla kilolarınızdan kurtulmayı planlıyor veya artık zayıf kalmak istemiyorsunuz,

İdeal ağırlığınıza ulaşarak daha sağlıklı daha zinde bir hayat hayal ediyorsunuz !

Bu güzel kararları almak uçak biletimizdi.

Şimdi eğlenerek hafifleyeceğiniz güzel bir yolculuğa sizi davet ediyoruz.

  1. ÖNCE KARAR VERİN. Gerçekten de hayatımızda beslenme alanında köklü bir değişiklik yapmak istiyor muyuz? Yoksa elimizdeki listelere bir yenisini ekleyerek, yok ben kilo veremiyorum, benim vücudum çalışmıyor diye yakınmak mı istiyoruz? Bu pazartesi başlayıp ilk Salı da bu gün yersem bir şey olmazlara mı başlamak istiyoruz? Yoksa her istediğimizin tadına bakarak keyifle zayıflayıp bunu yaşam tarzımız haline mi getirmek istiyoruz. Karar verin.
  2. UZMAN EKİP SEÇİN. Size bu yolculukta eşlik edecek kişileri iyi seçin. Eğer bu yol arkadaşlarınızı profesyonel sağlık ekibi yerine size hızlı ama sağlıksız kilo vermeyi vaat eden bu konuda yeterli bilgi ve deneyime sahip olmayan kişilerden seçerseniz, sağlığınıza zarar verebilirsiniz. Bu beslenme programında doktorunuzdan genel sağlık durumunuz, kan bulgularınız konusunda bilgi almalı, diyetisyeninizle beslenme programınızı oluşturmalı gerektiğinde ekibin diğer üyeleri olan fizyoterapist, psikolog gibi diğer sağlık profesyonellerinden de destek alarak emin ellerde olduğunuzu hissetmelisiniz.
  3. KENDİNİZİ TANIYIN. Diyetisyeninizin size daha çok yardımcı olabilmesi için sizi tanıması gerekmektedir. Tabi bunun için de önce siz kendinizi tanımalısınız. Günün hangi saatinde yemek yemek size keyif veriyor? Hangi besinleri yediğinizde suçluluk duyuyorsunuz, hangi besinlerde kendinizi hafiflemiş hissediyorsunuz? Besinlere duygusal anlamlar mı yüklüyorsunuz, örneğin çikolata sizin arkadaşınız mı? ‘Ben aç kalsam da zayıflayamam ki!’ gibi olumsuz önermelerle kendinizi bir çıkmaza mı sürüklüyorsunuz. Ya da bir gün tıbbın çok ilerleyerek kilo ile ilgili problemleri ortadan kaldıracak bir hap veya bir mucize bulacağına inanarak elinizi kolunuzu bağlamış o günleri mi bekliyorsunuz?
  4. METABOLİZMA HIZINIZI ÖĞRENİN. Son yıllara kadar hep bahanelerimiz vardı. Önce tartılara suç bulurduk, galiba bozuktu ki bizi hep fazla gösterirdi veya bizi gören gözler hiç kaslarımızı, kemikli yapımızı düşünmezdi de hep yağlarımızı konu ederdi. Neyse ki vücut analiz cihazları çıktı da kaslarımız, yağlarımız, kemiklerimiz, ödemlerimiz konusunda bilgi sahibi olmaya başladık. Sonra mezuralar hep belimizi kalın çıkarırdı, ya da ölçen eller hiç en ince bölgeden ölçmezdi. Ardından bunun içinde yeni bir ürün geliştirdiler ve artık kişiler veya mezuralar hata yapmıyor, ölçüm cihazı ile objektif sonuçlara ulaşıyoruz. Diğer taraftan, spor yapardık, hep spor yapardık ama vücudumuz yağ mı yakmıyordu neyse vardı bir problem kilo veremezdik ama artık kolumuza takılan bir bant ile ne şiddette ne sürede spor yaptığımızı da öğrenir olduk. Sonra birde metabolizmamız çalışmazdı. Ama tabi ki artık o problem de çözüldü. Metabolizma ölçümlerimizi yapan cihazlarda metabolizmamız çalışıyor mu çalışmıyor mu kişiye özel yanıt veriyor. Yani pek de bir bahanemiz kalmadı, son zamanlarda. Bu ölçümleri yaptırarak sizin ve diyetisyeninizin vücudunuzu daha iyi tanımasını sağlayabilir ve etkin sonuca daha kısa sürede ulaşabilirsiniz.
  5. YENİ TARİFELER GELİŞTİREREK DİYETİ EĞLENCELİ HALE GETİRİN. Bir çok kişinin diyete başlayıp bırakmasının başlıca sebebi kendisine göre hazırlanmamış bir menüde her gün aynı yiyecekleri yemesidir. Oysa ki beslenme programı kişisel alışkanlıklarınızı kapsayan ama kötü alışkanlıklarınız yerine size iyi alışkanlıklar kazandıran bir program olmalıdır. Ömür boyu uygulanabilecek bir yetkinliğe sahip olmalıdır. Yoksa hem kilo vermek sıkıcı olur hem de o kiloyu korumak mümkün olmayacaktır. Diyetisyeniniz ile birlikte sevdiğiniz yiyeceklerle metabolizmanıza hız kazandıracak yeni tarifeler geliştirebilir. Besinlerin lezzetli birlikteliklerini öğrenebilirsiniz. Az yağ ve az tuzla aslında yemeğin gerçek tadını aldığınızın farkına varabilirsiniz. Yemeklerinizin servislerinde değişiklik yaparak onlara yeni bir stil kazandırabilir ve böylece sağlıklı ve de lezzetli yemeklerle sevdiklerinizin göz zevklerine de hitap edebilirsiniz. Yani istediğiniz her yiyeceği yersiniz ama ya miktar konusunda mütevazi olmalısınız veya aynı yiyeceği daha sağlıklı hale nasıl getirebiliriz bunu planlamalısınız.

2015 sizin yılınız olsun, fit, mutlu, umutlu günler…

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

et hazırlık

KIRMIZI ET HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ

Kurban bayramının vazgeçilmezi et tüketimimizin ağzımızın tadını kaçırmaması için hem miktarına hem de pişirme tekniğine …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir