Çarşamba , Kasım 20 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Saglikli Beslenme / Çocuklarda Beslenme / BU BESİNLER DOST MU? DÜŞMAN MI?
Healthy-Foods-HD-Wallpapers-1-2

BU BESİNLER DOST MU? DÜŞMAN MI?

Her gün bir çok öğün tüketiyoruz, bu öğünlerde bazen aynı yiyeceklerden bazen de farklı yiyeceklerden faydalanıyoruz.Bazen evimizde ailemizle, bazen dışarda arkadaşlarımızla bazen iş yerinde çalışanlarımızla yiyoruz, ama aslında yiyecek seçimlerimiz doğru mu? Hangilerini birlikte kullanırsak daha sağlıklı besleniriz? Hangi besinler bize dost hangileri kilolarımızın dostu? Bu soruların cevabını da bir çoğumuz bilmiyoruz. Dünyayı kurtarmak için hızlıca birşeyler yiyip kaldığı yerden işlerimize devam ediyoruz.

Dost Besinlerin Ortak Özellikleri:

  • Az kalorililerdir.

  • Yüksek miktarda posa içerirler.

  • Bol vitamin-mineral içerirler.

  • Mideyi geç boşaltırlar.

  • Glisemik yükleri düşüktür.(Yani kan şekerini daha az ve daha yavaş yükseltirler.)

Bu özellikleri sayınca aklımıza ilk gelen besin grubu tabi ki de meyve sebzeler olmalıdır. Meyve sebzeler arasında en iyi dostlarımız en taze ve en renkli olanlarıdır. Besin seçimimizde renkliliği artırdıkça vitamin mineral alımımızı artırdığımızı da kesinlikle unutmuyoruz. Antioksidan özellikleri bulunan bu meyve sebzelerin kilo vermenin yanı sıra hastalıklardan koruma, güzel bir cilt, uzun yaşam gibi faydaları da söz konusudur. Beyaz yiyecekler (soğan, sarımsak, karnabahar vb.) bağışıklık sisteminizin güçlenmesine yardımcı olurken, kırmızı yiyecekler (domates, çilek, kırmızıbiber vb) kalp hastalıklarından, turuncu besinler (kayısı, havuç vb.) kanserden korunmanıza yardımcı olur. Ayrıca özellikle yeşil yiyeceklerin posa içeriğinin yüksek olması sebebiye, tokluk hissinizin hızlı ve güçlü olmasını, uzun süre devam etmesini kısaca kilo yönetim sisteminizin iyi çalışmasını sağlar.

Diğer taraftan süt ve ürünleri grubu da dost besinler sınıfında yer alırlar. Süt-Yoğurt-Ayran Kefir gibi süt ürünlerinin kemik sağlığımızı koruyor olmalarının yanı sıra son zamanlardaki çalışmalarda kalsiyum içerikleri sayesinde yağ yakımımıza da yardımcı oldukları görülmüştür.

Ayrıca diğer besin grupları olan et grubu ve tahıl grubundan da yağsız ve kepekli olanları gerek vücut ısımızı artırmak konusunda gerekse kompleks karbonhidrat olanların kan şekerimizi yükseltme özellikleinin düşük olması sebebiyle dost besinler arasında sayabiliriz.

Dost Karbonhidratlar

Dost Proteinler

Dost Yağlar

Renk Renk Meyveler (özellikle elma, armut, erik, kayısı gibi kabukları ile tüketilenleri)

Renk Renk Sebzeler (Özellikle ıspanak, pazı ,tere roka, dereotu gibi yeşil yapraklılar)

Tam Tahıllar (Esmer ekmek çeşitleri, bulgur, kuskus, kepekli makarna)

Balık ve Deniz Ürünleri (kızartılmadan hazırlanmış olanlar)

Yağsız Kırmızı Et

Tavuk ve Hindi Et (derisiz, kanatsız)

Kurubaklagiller (Nohut, Kurufasulye,Börülce)

Peynir (yağlı olmayanlar)

Yumurta

Az Yağlı Süt ürünleri (Yoğurt, Süt, Ayran, Dondurma)

Bitkisel Yağlar (Zeytinyağlı, Kanola Yağı)

Balık Yağı

Sert Kabuklular (Fındık, Ceviz, Badem)

Düşman Besinlerin Ortak Özellikleri

  • Enerji yoğunlukları yüksektir.

  • Kaliteli besin ögeleri (protein, vitamin-mineral) azdır.

  • Posa bakımında oldukça basitlerdir.

  • Genellikle kızartılarak hazırlanırlar.

  • Çabuk acıkmaya yol açarlar.

Bu besinlere en iyi örnek beyaz un, beyaz ekmek, şeker, yağ, tuz ve bunlarla üretilen işlenmiş, rafine besinler (bisküviler, çikolatalar, fast foodlar)dir. Çabuk hazırlandıkları için çoğu zaman tercih edilirler fakat kilonuzu başarılı bir şekilde denetlemek ve sağlığınız için iyi adımlar atmak istiyorsanız bu besinleri olabildiğince azaltmalısınız.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

et mangal

KURBAN BAYRAMINDA BESLENME

Bayram boyunca artacak olan et tüketimiyle birlikte sebze tüketiminin de artırılması gereklidir. Etler vücudumuzun yapı …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir