Çarşamba , Ekim 23 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Saglikli Beslenme / Çocuklarda Beslenme / HER MEVSİM SU TÜKETİN
su tüketin

HER MEVSİM SU TÜKETİN

İnsan vücudunun %52-60’ı sudur. Kan dolaşımımızın sağlanmasında, nefes alıp vermemizde, vücudumuzda oluşan atıkların uzaklaştırılmasında, vücut ısımızın ayarlanmasında son derece önemli olan suyun yeteri miktarda tüketilmesi sağlığımızın sürdürülmesi için önemlidir. İnsan açlığa uzun süre dayanabiliyorken susuzluğa sadece birkaç gün dayanabilmektedir. Suyun önemini en iyi anlatan kriter belki de budur. İnsan için hayati önem taşıyan ihtiyaçlarını önemine göre şöyle sıralayabiliriz; oksijen, su, besin.

Vücudumuzdaki suyun,
%3’ünü kaybettiğimizde fiziksel performansımız azalmakta,
%5’ini kaybettiğimizde konsantrasyon bozukluğu olmakta,
%8’ini kaybettiğimizde baş dönmesi, aşırı yorgunluk hissedilmekte,
%10’unu kaybettiğimizde dolaşım ve böbrek yetmezliği görülmekte,
%20’sini kaybettiğimizde ölüme neden olmaktadır.

Biz diyetisyenlerin suya bu kadar önem veriyor olmamız da vücudumuz için bu kadar gerekli olan suyun, dokulara besin ögelerinin taşınmasına, metabolizmamızın çalışmasına, vücudumuzun toksik maddelerden arındırılmasına da yardımcı olmasından kaynaklanmaktadır. Ayrıca metabolizma hızlanmasına yardımcı olabilmesi için yaz-kış tüketiliyor olması gerekir. Kışın ‘Hava soğuktu, su içemedim’ bahanelerinin arkasına saklanmamamız gerekir.

  • 2 bardak su ile güne başlanmalıdır.
  • Tokluk hissi duymak istiyorsanız, yemeklerden önce su içerek midenizde yemekler için ayırdığınız alanı azaltmış olursunuz.
  • Çay, kahve gibi vücuttan su atılmasına neden olan alışkanlıklarınız varsa bunların hemen ardından büyük bir bardak su içmeyi de alışkanlık haline getirin.
  • Suyun oda sıcaklığında suyu sevmiyorsanız mevsiminde soğuk veya sıcak olarak tüketebilirsiniz.
  • Suyun görüntüsünü daha cazip hale getirmek için içerisine mevsim meyvelerinden doğrayabilirsiniz. Bir süre böyle beklettiğinizde görüntüsünün değişmesinin yanı sıra tadının değiştiğini de görmüş olacaksınız.
  • Büyük şeffaf bir bardakta nane yaprakları ve limon parçacıklarıyla lezzetlendirilmiş suya ne dersiniz?
  • Soğuk günlerde içine limon sıkılmış sıcak su eşliğinde kayısı ve badem ile yapacağınız bir ara öğün hem bağışıklığınızı korumanıza hem de kabızlığınıza iyi gelecektir.
  • İş yerinde iken masamızda bulundurduğumuz suyu güzel içebiliyoruz ya evde? Evde de her odaya size ait mini şişeler koyarsanız ve girdiğiniz her odada su içmeyi alışkanlık haline getirirseniz, su içmeyi keyifli hale getirmiş olursunuz.
  • Su içmeyi unutuyorsanız öğün vakitlerinizde 2 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. 6 öğün yapıyorsanız 2 litre civarında su tüketmiş olacaksınız.
  • Su içmeyi hatırlatması için telefonunuza uygulama indirebilir veya alarmınızı saat başlarına kurabilirsiniz.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

et mangal

KURBAN BAYRAMINDA BESLENME

Bayram boyunca artacak olan et tüketimiyle birlikte sebze tüketiminin de artırılması gereklidir. Etler vücudumuzun yapı …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir