Çarşamba , Kasım 13 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Kilo Kontrolü / ÖZEL GÜNLERDE BESLENME
tatlı krizi

ÖZEL GÜNLERDE BESLENME

Kadınların ‘Bize Bir Şeyler Oluyor’ halleri olur. Her ay aynı zamanlarda bedenen ve ruhen hassas hissederler kendilerini. Cem Yılmaz’ın da söylediği gibi bir hafta öncesi, bir hafta sonrası bir hafta da kendisi, hiç bitmez bu halleri. Vücutta ağrılar, kramplar, ödemler, iştahın artması, tatlı krizleri, yorgunluk, sinirlilik ve duygusal problemler bu dönemlerin en sık görülen belirtileridir. Vücuttaki östrojen progesteron dengelerine bağlı olarak ödem olmasıyla veya bağırsakların yavaşlaması sonucu kabızlık meydana gelmesiyle tartılar kiloları fazla gösterir. Bu dönemde görülen bu sorunların en temel nedeni vitamin-mineral eksikliğidir.

Vitamin-mineral eksikliğini giderebilmek için,

  • Magnezyumca zengin besinlere (brokoli,kabak,et,süt,balık) tüketilmelidir.
  • B6 vitamini içeren besinler (proteinli yiyecekler) beslenmemizde kesinlikle yer almalıdır.
  • Demir kaybını karşılayabilmek için demir takviye yapmak gerekir.

Ödem atabilmek için,

  • Bu dönemde potasyumdan zengin sebzelere beslenmenizde yer verebilirsiniz. Başta maydanoz olmak üzere kereviz, salatalık, marul gibi sebzeler idrar söktürücü özellikleri ile rahatlatır.
  • Biberiye, zencefil gibi çaylar özellikle dönemsel sıkıntılar için tavsiye edilebilir.
  • Dönemsel ödemlerin oluşumunu azaltmak için tuzu azaltarak bol su içilmelidir.
  • Gaz problemine neden olabilecek lahana gibi yiyeceklerden bu dönem içinde uzak durulmalıdır.
  • Akşamları melisa çayı demleyin, çayın ödem attırıcı özelliğinden faydalanın.
  • Maydanoz ve kekik vücutta tutulan fazla suyu atılması için çok önemli yiyeceklerdir bu sebeple salatalarda sıklıkla bu yiyeceklere yer verilmelidir.

Tatlı krizini engeleyebilmek için,

  • Kan şekerimizi dengede tutabilmek için beslenmenizde kompleks karbonhidratlara ağırlık vermelisiniz.
  • Tatlıya her başvurduğunuzda potasyumca zengin olan meyveleri tercih ederseniz hem tatlı ihtiyacınızı gidermiş olur hem de vücuttaki sodyum oranını dengelediğinden sıvının hücre içinde tutulmasını engelleyerek dışarı atılmasını sağlayacaktır.
  • Posa tüketimine önem verilmelidir. Öğünlerde tam tahıl unundan ekmeğin, kepekli makarna ve kahverengi pirincin tercih edilmesi salata tüketilmesi açlık hissini engellediği için iştahımızı baskılamamıza yardımcı olur.
  • Regl döneminin öncesinde ve sırasında tatlı isteğimizi daha da artırabilecek bal, reçel gibi ürünler sınırlandırılmalıdır.
  • Önüne geçilemeyecek derece tatlı kriziniz olduğunda sıcak çikolata (60 kcal) içebilirsiniz veya süt ile hazırladığınız az kahveli neskafenin yanına minik bir çikolata ile keyif yapabilirsiniz.
  • Ufak bir çikolata veya sıcak çikolatanın bile sizi kesmediği durumlarda meyve tatlılarından veya sütlü tatlılardan destek alın ama hamurlu, şerbetli, kaymaklı tatlılardan uzak durun.

Ayrıca,

  • Aktif olunmalı, egzersiz yapılmalıdır.
  • Stresten olabildiğince uzak durabilmek adına alternatif aktivitelere (yoga, hobi vb.) yönelmelidirler.
  • Çay kahve tüketiminizi azaltmanızda fayda var. Sinirlerinizin gergin olduğu bu dönemde bu içeceklerle sinirlerinizi daha çok yıpratabilirsiniz.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

meat

KURBAN BAYRAMINDA ET TÜKETİMİ

Halk arasında ‘İşli Bayram’ diye bilinen kurban bayramında bayram telaşı ve ev ziyaretleri sebebiyle öğün …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir