Çarşamba , Kasım 20 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Besinlerin Gücü Adina / ARINMANIN ANAHTARI: DOĞAL BESLENME
arınma

ARINMANIN ANAHTARI: DOĞAL BESLENME

Detoks programında bir diğer önemli madde ise doğal besinlerle beslenmeden geçer. Doğal beslenme dediğimizde aklımıza gelen sebze-meyveler kilit rol oynar. Bu meyve sebzelerin pazarlardan, organik mağazalardan veya alışveriş merkezlerinden alınması tartışmalarından çok daha önemli olan konu doğal olduğundan zirai ilaçlarla en az temasta bulunanlar olduğundan emin olmaktır. Eğer imkânlarımız el veriyorsa kendi yetiştirdiğimiz meyve sebzeleri kullanmak tabi ki en sağlıklı olanıdır. Ayrıca bu doğal besinleri pişirme yöntemleri de oldukça önemlidir. Tam formunda taze taze aldığınızın kabakları önceden doğrar bekletir sonrada kızartırsanız, arınmayı beklemeyin. Uygun yöntemlerle hazırlanıp pişirilmesinde aşçılığınızı konuşturun. Doğal ve sağlıklı beslenmede sebze ve meyvelerin rolleri tartışmasız en üst düzeydedir; fakat arınma dönemlerinde bazılarının önemi çok daha fazla artar.

Arınma Döneminin Başrol Oyuncusu Sebzeleri Arınma Döneminin Başrol Oyuncusu Meyveleri
Domates

Enginar

Kereviz

Salatalık

Sarımsak

Soğan

Zencefil

Maydanoz

Lahana

Karahindiba

Kivi

Kiraz

Kayısı

Kırmızıerik

Vişne

Böğürtlen

Domates:  Beta karoten ve çinkodan zengin olan bu sebze kanserden koruyucu, yaşlanmayı geciktirir, bağışıklık sisteminize güç verir.

Enginar: Kan şekeri ve kolesterolü üzerinde olumlu etkileri olmasının yanı sıra tam bir karaciğer dostudur.

Kereviz: Kan şekerini ve yüksek tansiyonu dengelemede yardımcı olan bu sebze sindirim sistemini rahatlatma özelliği ile detoks programlarında kendini gösterir.

Salatalık: Detoks programlarında en önemli etkiyi diüretik (ödem atıcı) olarak gösterir.

Sarımsak-Soğan: Detoksifikasyon (arınma) enzimlerinin aktivitelerini artırır, bağışıklığı güçlendirir.

Zencefil: Sindirim sistemini rahatlatır.

Maydanoz: Böbrek temizleyici özelliğinin yanı sıra içerdiği yüksek miktarda C vitamini sayesinde detoks programlarında zindelik verir.

Lahana: Kalp ve karaciğer koruyucudur.

Karahindiba: Karaciğer dostudur.Reaktif oksijen türleri tarafından oluşturulan oksidatif hasara karşı önemli bir defans oluşturmaktadır.

Kayısı-Kırmızı erik: Posa ve potasyum yönünden zengin olan bu sebzeler bağırsak hareketlerini artırarak toksinlerin atılmasına yardımcı olur.

Kivi-Vişne: Potasyum ve C vitamininden zengindir. Özellikle vişnenin diüretik etkisi yüksektir.

Kiraz: Ödem atmadaki etkisiyle ünlü detoks meyvesidir.

Böğütlen: Başta folik asit olmak üzere birçok vitamin ve mineral yönünden zengin olan bu meyve bağışıklık sistemini güçlendirir.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

et hazırlık

KIRMIZI ET HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ

Kurban bayramının vazgeçilmezi et tüketimimizin ağzımızın tadını kaçırmaması için hem miktarına hem de pişirme tekniğine …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir