Çarşamba , Kasım 20 2019
Güncel haberler

RUHEN YAZA HAZIRLANIN

Havaya, suya, toprağa düşen cemre ile içimizin kıpır kıpır olduğu şu günlerde belki de tatlı bir telaş aldı bizleri, tatil yaklaşıyor, güneş bize gülümsüyor. Üzerimizdeki kalın giysileri çıkarıp renk renk çiçek çiçek ince giysilerimizi giyinme zamanı geliyor. Peki ya bu güzel bahar günlerinde üzerimizdeki yorgunluğu, bitkinliği bir kenara bırakıp baharın keyfini çıkarmaya ne dersiniz?

Günlük yaşantınızın ayrılmaz bir parçası haline gelen stres yeme düzenizi de etkiler vücut ağırlığınızı da. Aşırı stres altında kaldığınızda metabolizmanız yavaşlar, vücudunuz kendini korumaya alır ve bu da kilo alımına sebep olur. Duygusal açlık, yemek yeme ile çözülmeye çalışılır. Bu yorgunluğun ve stresin vücuda verdiği zararlarla başa çıkmakta yiyeceklerin rolü büyüktür. Bu sebeple stresinizle veya ruhsal yorgunluğunuzla başa çıkmayı öğrenmelisiniz.

Sinirli, huzursuz ve yorgun hallerinizi önlemek, bahar depresyonunu üzerinizden atıp ruhen yaza hazırlanmaya karar vermekle işe başlayın.

Aşırı kafein tüketiminin en sık rastalanan yan etkileri kaygı, sinirlilik huzursuzluk halleri, ishal, düzensiz, kalp atışları ve dikkatsizlik gibi belirtilerdir. Bu nedenle aşırı kafein içeren yiyecek ve içecekleri çok tüketmek az su içmek strese yol açabilir. Çay, kahve yerine ıhlamur, adaçayı, papatya gibi bitki çaylarını tercih etmek ve bol bol su içmek sizi rahatlatacaktır.

Stresli zamanlarda sinir sisteminin ve hormonal sistemin düzgün çalışmasını sağlamak için B vitamini tüketimine özen göstermek gerekmektdir. Bunu da öğünlerimize çok tahıllı ekmekleri, kuru baklagilleri ve koyu yeşil sebzeleri tüketerek sağlayabiliriz.

Bahar yorgunluğunun, halsizliğin en sık görülen nedenlerinden biri de neredeyse her iki kadından birinde görülen demir eksikliği anemisidir. Bunu önlemek için; demirden zengin olan kırmızı et, yumurta, kurubaklagillerin, pekmezin, kuru siyah çekirdekli üzümün diyette mutlaka bulunması gerekir.

Baharda hormonların çalışmasında düzensizlik görülebilir. Hem hormonlar hem de hava değişimleri vücutta su tutulmasına neden olabilir. Bu nedenle yemekler az tuzlu tüketilmeli ve tuz yemeğe piştikten sonra ilave edilmelidir.

C vitamini antioksidan olmanın dışında metabolizmayı hızlandırır. C vitamininden zengin beslenin. Kivi, mandalina, portakal gibi meyveleri tercih edin.

Bahar enerjisini cildim de hissetsin diyenler, vücutta oluşabilecek pul pul dökülmelerin oluşmaması için ise en iyi kaynak A vitaminidir. Bunu da süt, domates, turuncu ve sarı renkli tüm sebze ve meyveler, balık tüketerek sağlayabiliriz.

Yanlış Tercihler Doğru Tercihler
İşlenmiş yiyecekler (Beyaz ekmek, makarna gibi)Fast foodlar

Bisküviler, kekler, krakerler

Şekerler, tatlılar

Aşırı kırmızı et

Çay, kahve

Sigara, Alkol

Tüm meyve ve sebzelerTam tahıl ürünleri

Baklagiller

Balık

Esmer ekmek, pirinç, makarna

Fındık, Ceviz, Badem

Keten Tohumu

Su

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

et mangal

KURBAN BAYRAMINDA BESLENME

Bayram boyunca artacak olan et tüketimiyle birlikte sebze tüketiminin de artırılması gereklidir. Etler vücudumuzun yapı …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir