Çarşamba , Kasım 20 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Saglikli Beslenme / Çocuklarda Beslenme / SAĞLIKLI YİYECEK HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
pişirme

SAĞLIKLI YİYECEK HAZIRLAMA TEKNİKLERİ

Sağlıklı beslenmenin, fit görünmenin, arınmanın, genç kalmanın sihirli anahtarı olarak anılan sebze ve meyveleri hazırlarken nelere dikkat etmeliyiz ki doğanın bizlere armağanı olan vitamin ve mineralleri kaybetmeyelim?

Biz diyetisyenler her yazımızda her programımızda her gün en az 5 porsiyon meyve-sebze yenilmesi gerektiğine dikkat çekiyoruz. Bu vazgeçilmez leziz ve sağlıklı yiyeceklerden maksimum fayda sağlamak için;

· Mevsiminde olanları tercih etmeliyiz, hormonlu olanları değil. Bunun için semt pazarlarından, yerel üreticilerden alışveriş yapılabileceği gibi marketlerde de bulunan organik doğal olan seçenekler de tercih edilebilir.

· Sebzeleri yıkarken önce çamurlu kökler kesilmeli ardından yıkanmalı ve tencerede veya salata tabağında yerini alacağı zaman doğranmalıdır ki C vitamini kayba uğramasın.

· Sebzeleri az suda pişirmeli ve pişirme süresini kısa tutmalısınız. Su kaynama noktasına geldikten sonra yemeğinizin kısık ateşte pişmesini sağlamalı ve sürekli kaşıkla karıştırmamalısınız.

· Düdüklü tencerede pişen sebzelerin besin değeri daha yüksektir. Bu sebeple sebzeleri ya düdüklü tencerede pişirin ya da buharda kısa sürede.

· Pişmiş sebzeler tekrar tekrar ısıtılarak yenildiğinde vitamin-mineral içerinden eser kalmaz. Bu ihtimali ortadan kaldırmak için pişirilecek sebze miktarına iyi karar vermek gerekir.

· Salatalara limon ve sirkeyi yemeden az önce ilave etmelisiniz.

· Sebze ve meyveleri satın alırken hangisini ne şekilde hazırlayacağınızı, ne pişireceğinizi planlayın ve haftalık olarak satın alın. Tüketirken ise sürelere göre saklamaya elverişli olanları sonraya bırakarak öncelik sırasına göre pişirme planı yapın.

· Maydanoz ve nane gibi aromatik bitkileri bıçakla kıymak yerine yapraklar halince yemek piştikten sonra ilave etmelisiniz.

· Sebzelerin sularını dökmeyin. Suda eriyen B ve C vitaminlerini kaybetmiş olursunuz. Bu suları minik kaplara bölüştürerek dondurun ve yemeklerinize lezzet katmak için kullanın.

· Yemeklerinize tuzu pişmeye yakın ilave edin.

· Meyveleri mümkün olduğunca taze olarak tüketin.

· Tarım ilaçlarından arındırmak için suda bekletmeyin, çünkü vitaminlerinin suya geçmesi söz konusu olabilir. Bol su ile ovuşturarak yıkayın.

· Kabuklarını soymanız gerekiyorsa, oldukça ince soyun.

· Taze meyvelerle komposto yapmak isterseniz kaynayan suya atarak pişme sürelerini azaltın.

· Meyve kuruları da miktarında yenildiğinde gayet sağlıklı tercihler olacaktır, kurutma işlemi sırasında C vitaminleri kayıpları olabilir fakat besin öğeleri yönünden oldukça zengindir.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

et mangal

KURBAN BAYRAMINDA BESLENME

Bayram boyunca artacak olan et tüketimiyle birlikte sebze tüketiminin de artırılması gereklidir. Etler vücudumuzun yapı …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir