Çarşamba , Ekim 23 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Kilo Kontrolü / TATİLDEN AĞIRLIKLARLA DÖNMEYİN
açık büfe

TATİLDEN AĞIRLIKLARLA DÖNMEYİN

Birçok kişi yaz yaklaşırken kilo vermeye çalışıyor ve yazın kilosunu koruyacağına inanıyor. Ama maalesef yaz sonu geldiğinde eski kilolar da geri gelmiş oluyor. Kış aylarındaysa bu kilo alma devam ediyor ve bahar ayında yeniden diyet akla geliyor. Tam bir tatil için diyet senaryosudur bu.

Çünkü, tatili plajda vakit geçirerek kutluyoruz. Kendimizi ödüllendirdiğimizi ve bunu hak ettiğimizi düşünüyoruz. Tatil duygusunun verdiği rahatlık, çoğu zaman beslenmemize de yansıyor ve hem yemek hem de alkol tüketiminde aşırıya kaçabiliyoruz. Aynı zamanda, sıcak havanın verdiği rehavet duygusu nedeniyle egzersizleri aksatıyoruz ya da “Nasıl olsa yüzüyorum.“ diyerek besin alımımızı artırıyoruz. Rüya gibi bir tatil geçiriyoruz, ya bu rüyadan uyandığımızda kendimizi nasıl hissediyoruz? Bir ağırlık mı var üzerinizde?

Tatil Planları: Yazın boş zamanlarını bir yerde  uzanarak, bilgisayarın ya da televizyonun önünde hareketsiz geçirmek bir tatil planı olmamalıdır. Çünkü bu uykucu tatil planı enerji seviyenizi düşük hissetme tuzağına düşümenize sebep olabilir. Bunun yerine tatilde daha fazla yüzmek, daha fazla bisiklete binmek, yeni bir hobi edinmek, yeni yerler gezmek ve yeni insanlar yeni kültürler tanımak gibi daha enerjik tatil planları yapmak bizi daha çok mutlu edecektir.

Tatil Hedefleri: Hayat hızla akıp geçiyor ve yaşamak mükemmel bir duygu diyenlerdenseniz, kaçıracak bir saniyeniz yok. Tatilde bile belirli bir saatte kalkın. Yemeklerinizi de aynı saatlerde yiyin, belirli bir yaşam tarzınız olsun ve aralardaki boş vakitleri dolduracak eğlenceli planlar yapın. Hem daha hareketli bir hayatla salınımı artan mutluluk hormonlarınızın salınımını sağlayarak kendinizi mutlu hissedin hem de kilonuzu koruyun.

Tatil Anlayışı: Yaz ayları denilince açık büfe tatiller, piknik, deniz kenarı veya mangal akla gelir. Aynı fiyata ‘sınırsız yeme şansı’ senaryosuna karşı zihninizdeki bakış açısını ve tutumunu değiştirmelisiniz. Çünkü bu tuzak yiyebildiğiniz kadar yemenin çok kârlı bir iş olduğunu hissetmenize yol açar ve açık büfeyi cazip kılar. Bu da tatilden ağırlıklarla dönmenize neden olur. Ama açık büfe anlayışınızı değiştirebilirseniz, kontrol sizde olursa açık büfe yemek sistemi harika bir fırsat haline gelir. Dengeli beslenebilmeniz için aradığınız her besin grubundan yiyecek bulabilirsiniz.

Tatil Aksiyonu: Önce hayal edin. Açık büfeye geldiğinizde önce düşünün. Neler yiyeceğinize karar verin. Ana yemekten başka bir porsiyon almadan önce ya da tatlı büfesine ulaşmadan önce birkaç kaşık daha zeytinyağlı sebzenin daha az kalorili ve daha sağlıklı olduğunu düşünün. Kendinizi sağlıklı ve fit hayal edin. Aldığınız kiloları vermek için, kendinizi egzersiz aletinin üzerinde ya da sahilde koşarken, ter atmaya çalışırken gözünüzün önüne getirin. Şimdi, büfeye yeniden bakın.
Küçük bir tabak seçin. Büyük tabak yerine küçük tabaklar tercih ederseniz, uygun porsiyon miktarına ulaşabilirsiniz. Besinleri gruplayın hemen süt ve ürünleri, et ve ürünleri, tahıllar ve meyve sebzeler var açık büfede. Tabağınızın yarısını salata ve sebzelerle doldurun. Çeyreğinin veya biraz daha fazlasını ana yemekteki et/tavuk/balık/hindi ile doldururken kalan kısmına da pilav, makarna, börek gibi seçenekleri alabilirsiniz. Tabi bu tabağa büyük bir bardak buz gibi ayran eşlik etmesi kaidesiyle. Her lokmadan tad alın. Tatilde, denizin ve güneşin tadını çıkarmak için bir an önce yemek yiyip, masadan kalkmak isteriz. Ama bir de şöyle hayal edin denizi seyrederken her bir lokmada ayrı bir tad alıyorsunuz, bu zevki de kaçırmamak için ağır ağır yiyin yemeğinizi. Açık büfeye bir kere uğrayın. Kendinizi frenleyin ve tabağınız tekrar tekrar doldurmaktan kaçının. Aile ve arkadaşlarla geçirilen keyifli saatler, ne kadar, ne zaman yemek yediğinizi unutmanıza neden olabiliyor ve tabaklar bardaklar dolup dolup boşalıyor. Buna bir de açık büfenin cazibesi ve değişik tatlara merakımız eklenince bu öğün kalori açısından bize pahalıya mal olabilir.

Doğru tercihler yapın. Kilo almak istemiyorsanız, yazlık mekanlarda kolay ulaşabileceğiniz yiyecekler; makarna, pizza, hamburger ve kızarmış patates tüketimi konusunda dikkatli olun. Yağlı, kızartılmış yiyecekler yerine, taze meyve ve sebzeleri seçmeye özen gösterin. Karbonhidratı daha az tüketip, sizi daha uzun süre tok tutacak protein ve sebzeye yönelmeye özen  gösterin. Tatlı yemek mi istiyorsunuz? O halde iştah açıcıları atlayın ya da ana yemeğinizi gerçekten küçük tutun ve o öğündeki kalori hakkınızı tatlıyla kullanın. Unutmayın! Dondurma, sütlü veya meyveli tatlıları en fazla haftada 1-2 kere tüketmek kilonuzu korumaya yardımcı olur. Baharatları deneyin: Baharatlar hem tat değiştiriyor hem de iştahı kesmek üzerinde etkili oluyor. Kırmızı biber besin alımını azaltabiliyor, aynı şekilde köri, zencefil, zerdeçal ve kimyon metabolizmanın hızlanmasını destekliyor. Kekik yağlı besinler, sindirimi hızlandırıyor. 
Kalorileri içmeyin. Serinletici alternatifler olarak soda, sıkma meyve suyu, buzlu ayranı, az şekerli limonataları, alkolsüz kokteylleri tercih edin. Alkol tercihi olanlar tercihinizi light bira veya şaraptan yana kullanın.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

meat

KURBAN BAYRAMINDA ET TÜKETİMİ

Halk arasında ‘İşli Bayram’ diye bilinen kurban bayramında bayram telaşı ve ev ziyaretleri sebebiyle öğün …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir