Çarşamba , Kasım 20 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Besinlerin Gücü Adina / İFTAR SOFRALARININ BAŞ TACI HURMA
hurma

İFTAR SOFRALARININ BAŞ TACI HURMA

Hurma bazen bir besin kaynağı, bazen ilaç, bazen dini bir motiftir. Sıcak iklimlerde yetişmesine rağmen dünyanın hemen her ülkesinde bilinir. Ülkemizde de hurmanın önemi büyüktür, bir de ramazan ayı yaklaşıyorsa raflarda yerlerini alır, çeşit çeşit hurmalar iftar sofralarının baş tacıdır.

Hurma bitkisinin esas kökeninin Kuzey Afrika veya Orta Doğu olduğu kabul edilir. Ondokuzuncu yüzyıl sonuna kadar ağırlıklı olarak Orta doğuda üretilen hurma günümüzde ABD, Meksika, Brezilya, Arjantin, Güney Afrika, Avusturya başta olmak üzere birçok ülkede üretilmektedir. Yine de en fazla üretim Arap topraklarında olmaktadır.

Hurma meyvesinde %44-88 oranında şeker bulunur. Potasyum açısından zengindir. Ayrıca kalsiyum, magnezyum, demir ve vitaminler (A vitamini, tiamin, riboflavin, niasin ve C vitamini) bulunur. Hurmada 14 çeşit faydalı yağ , 15 çeşit mineral bulunur. Çeşitli meyvelerle karşılaştırıldığında hurmanın enerji, lif ve mineral açısından en zengin seçenek olduğu görülmektedir.

Kan şekerinin hızlı yükselmesi insülin salgısının birden artmasına neden olacaktır. Bu durum kan şekerinizi düşürürken yağ depolanmasını artıracaktır. Bu nedenle kan şekerindeki ani değişiklikler istenmemektedir. Alınan besinlerin kan şekerini yükseltme derecesine glisemik endeks denilmektedir. Besinlerin glisemik endekslerinin düşük olması yani kan şekerini ani olarak yükseltmemeleri tercih edilmektedir. Özellikle oruç gibi uzun süre açlıkların ardından kan şekeri düzeninin sağlanması oldukça önemlidir. Bu açıdan hurma iftarda oruç açmak için tercih edilebilecek en iyi besinlerdendir. Çünkü hurmanın şeker içeriğinin çok yüksek olmasına rağmen beklenenin aksine glisemik endeksi düşüktür, yani kan şekerini yavaş yükselten bir besindir.

Hurmanın faydalı lifleri sayesinde sindirime olumlu katkıları vardır. Ayrıca bağırsağın boşalma süresini yavaşlatır. Ramazan aylarında uzun süre açlıkla görülen bağırsak problemleri açısından faydalıdır.

Hurmanın fazla miktarda tüketilmesiyle günlük enerji ihtiyacının üzerinde kalori alımı söz konusu olmaktadır. 400-500 gram hurma yenilmesi halinde 50 kiloluk bir insanın günlük enerji ihtiyacı tamamen karşılanmış olur. Ramazan için ideal bir besin olan hurmanın ağırlığının %50’sinin şeker olduğu ve dolayısıyla kalori içeriğinin yüksek olduğu unutulmadan bir porsiyon (4 adet) hurma tüketilmelidir.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

et hazırlık

KIRMIZI ET HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ

Kurban bayramının vazgeçilmezi et tüketimimizin ağzımızın tadını kaçırmaması için hem miktarına hem de pişirme tekniğine …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir