Çarşamba , Ekim 23 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Kilo Kontrolü / İFTARIN ÖNEMİ VE İFTAR MENÜSÜNÜN ALTIN KURALLARI
ramazan-iftar

İFTARIN ÖNEMİ VE İFTAR MENÜSÜNÜN ALTIN KURALLARI

Ramazan ayında yeme düzeninin değişmesi ile birlikte metabolizma hızı yavaşlıyor, günün yarısından çoğu aç geçirildiği için kan şekeri düşüyor ve vücut yeterli enerji alamadığı için bu dönemde ‘kıtlık sinyali’ almaya başlıyor. Bu sinyalle birlikte vücut enerji harcamasını düşürüyor. İftar öğününde ise yeniden yemek yemeye başlamayla birlikte kısa zamanda kan şekerini yükseltme arzusu içerisinde olunmaktadır. İftarda ihtiyacımızın üzerinde yemek yemek özellikle de şekere aşırı yüklenmek uyku hali ve hareketsiz kalmaya neden olarak başta obezite olmak üzere birçok hastalığa davetiye çıkarıyor.

Sağlıklı beslenme biçimi olan az az sık sık beslenme biçimi Ramazan ayında da uygulanarak metabolizmanızın daha aktif çalışmasını sağlayabilir. Ramazan ayında iftar, sahur ve bu öğünlerin dışında 1-2 ara öğünle toplamda 3-4 öğün beslenilmesine özen gösterilmelidir.

Uzun süren açlık sonrası düşen kan şekerini dengelemek, hurmanın posasından faydalanmak adına iftarda orucu açarken hurma tüketmek doğru bir seçimdir.Ancak 4 tanesinin 1 porsiyon meyveye eşit olduğu bilinerek uygun miktarlarda tüketilmelidir.

İftarda birden yüklenerek çok miktarda ve ağır yemekler yenildiğinde aşırı hazımsızlık, kabızlık ve gaz problemleri oluşur. Küçük lokmalar halinde yavaş yavaş yemek ise bu problemlerin çözümüdür. Bunu başarabilmek ve öğün sayısını artırabilmek için iftar proteinli besinlerle 2 öğünde tamamlanmalıdır. Önce hurma ile oruç açılır, ardında iftariyeliklerden az miktarda alınır veya direk çorbaya geçilebilir. Çorbanın ardından ana yemeğe geçmeden önce 15-20 dakika ara verilir. Aradan sonra et, tavuk, kurubaklagil gibi protein içerikli leziz iftar yemekleri ile doygunluk sağlanır. Yemeklerin yanında pilav, makarna, börek , zeytinyağlı sarma-dolma gibi yardımcı yemekler olacaksa ekmek tercih edilmemelidir.

İftarda yeterli sıvı (2-2,5litre) alımına dikkat edilmelidir. Komposto, su, ayran, çorba ramazanda masamızdan hiç eksik edilmemelidir. Ayrıca şekersiz bitki ve meyve çayları, taze sıkılmış meyve suları ve soda da susuzluğunuzu dindirmenize yardımcı olabilir. Yalnız tansiyonu olanlar soda tüketimi konusunda bir miktar daha dikkatli olmalılar.

İftarda yenilen yiyeceklerin yanı sıra kişinin yemek için kendine ayırdığı süre de oldukça önemlidir. İftara az vakit ayırmak, çok hızlı yemek yemek, beyne tokluk sinyali iletilmesine engel olur, bu nedenle kişi hızlı yemek yediğinde kendini aç hisseder.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

meat

KURBAN BAYRAMINDA ET TÜKETİMİ

Halk arasında ‘İşli Bayram’ diye bilinen kurban bayramında bayram telaşı ve ev ziyaretleri sebebiyle öğün …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir