Çarşamba , Kasım 20 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Kilo Kontrolü / KIRMIZI ET HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
et hazırlık

KIRMIZI ET HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ

Kurban bayramının vazgeçilmezi et tüketimimizin ağzımızın tadını kaçırmaması için hem miktarına hem de pişirme tekniğine dikkat etmek gerekir. Kırmızı etler biyolojik değeri yüksek, iyi kalitede protein içeren önemli bir besin kaynağımızdır.B6 ve B12 vitamini, demir, magnezyum, çinko, fosfor, folik asit alımı için iyi bir besin kaynağıdır. Ancak etler aynı zamanda kalp sağlığını direkt ilgilendiren kolesterol ve doymuş yağdan zengindir. Etin çoğunlukla protein ve yağdan ibaret olduğundan, aynı zamanda enerji kaynağıdırlar ve beslenmemizde önemli yer tutar. Ancak et doğru pişirme yöntemi tercih edilmezse besin değeri kaybına uğrayarak sağlığa zararlı hale gelir. Yetişkin bireyin günlük gereksinimi için 100-120 gram pişmiş kırmızı et yeterlidir. Et için en uygun pişirme yöntemi haşlama, ızgara ve fırınlamadır. Kızartma ve kavurmadan özellikle kaçınılmalıdır. Kavurma yapılması özellikle isteniyorsa hiç yağ eklemeden etin az yağlı kısmından çok kısık ateşte ağzı kapalı olarak hazırlanabilir. Tencere yemekleri hazırlanırken etli yemeklere ayrıca yağ eklenmemeli kendi yağıyla pişirilmelidir. Etler pişirilirken çok sık karıştırılırsa veya ızgarada mangalda sürekli çevrilirse içi çiğ kalır. Az pişmiş bu etlerde mikrobiyal aktiviteler devam ediyor olabilir. Çevirirken maşa kullanın çatalla çevirirken etin bütünlüğü bozulacağı için et suyunu salarak hem lezzetini bırakır hem de besin ögesi kaybı olur. Etler çok pişirildiğinde ise kanserojen madde oranı artar. Mangal yaparken kömürün kor halinde olması gerekir ve ateşle arasında 15 cm mesafe olmalıdır. Yani etler ızgarada pişirilirken vitamin kaybına yol açmamak için etle ateş arasındaki uzaklığın eti yakmayacak, kömürleşme sağlamayacak şekilde ayarlanmalıdır. Hangi yöntemle hazırlanırsa hazırlansın et yemeğinizi mutlaka C vitamininden zengin sebze ve salatalarla birlikte tüketmelisiniz. Bu yöntem besin çeşitliliğinin sağlanması açısından doğrudur ve ayrıca C vitamini demirin emilimine olumlu katkı yaparak demirden daha çok yararlanmayı sağlar.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

yumurtalı ekmek

TOK TUTAN 3 YİYECEK KOMBİNASYONU

Uzun yaz günlerinde doymak bilmeyenlerden misiniz? Günde kaç defa buzdolabının karşısında öylece ne yesem diye …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir