Pazar , Eylül 22 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Kilo Kontrolü / KURBAN BAYRAMINDA BESLENME
et mangal

KURBAN BAYRAMINDA BESLENME

  • Bayram boyunca artacak olan et tüketimiyle birlikte sebze tüketiminin de artırılması gereklidir. Etler vücudumuzun yapı taşı olan proteinlerin en önemli kaynağıdır. İyi kalite proteinin yanı sıra yağ, çeşitli mineraller (özellikle demir, çinko, fosfor, magnezyum) ve vitaminleri (özellikle B12, B6, B1 ve A vitamini ) de içerirler, ancak C ve E vitaminini içermezler. Bu nedenle etlerin sebzelerle birlikte pişirilmesi veya sebzelerle birlikte tüketilmesi besin çeşitliliğinin sağlanması, sebzelerde bulunan C vitamininin etlerde bulunan demirin emilimini artırması açısından sağlıklı bir yöntemdir.
  • İkram amaçlı sunulan ağır hamurlu tatlılar ve çikolatalar yerine, sütlü ve meyveli tatlıları tüketmek ve porsiyon miktarlarını az tutmak sağlıklı bir seçim olacaktır. Bayram ziyaretlerinde ikram edilen hamur tatlılar tadımlık miktarlarda yenmeli. Bir sonraki yapacağınız ziyarette yine ikram yapılacağı ve bunun büyük olasılıkla tatlı olacağı unutulmamalıdır.
  • Bayram ziyaretleri sırasında artan çay ve kahve tüketimi aşırı miktarlarda olduğunda uykusuzluk, kalp ritim bozuklukları, mide problemlerine sebep olabilmektedir. Bu tür içeceklerin tüketilen miktarlarına dikkat edilmelidir. Ihlamur, ada çayı ve rezene gibi bitki çayları tercih edilebilir. Eğer mide sorununuz yoksa 1–2 şişe doğal maden suyu da tercih edilebilir.
  • Bayram boyunca da diğer günlerde olduğu gibi günlük 2-2.5 lt su tüketimine dikkat edilmelidir.
  • Sabah mutlaka güne kahvaltı edilerek başlanmalı, kahvaltı hafif ve her grup besin öğesini içerir nitelikte olmalıdır. Bayram namazı veya kurban kesme telaşı içerisinde olanlar bazen kahvaltı öğününü kaçırabilirler fakat işimiz acele de olsa evden çıkmadan önce 1 bardak süt veya küçük bir avuç fındık, badem ya da 4-5 adet kuru kayısı, bir avuç kuru üzüm ile atıştırarak da olsa güne kahvaltı ile başlanmalıdır.
  • Kurbanlık hayvanların iç organları (sakatat) tüketilmesi önerilmemektedir. Karaciğer, dil, böbrek, yürek gibi hayvanın iç organları yüksek miktarda yağ ve kolesterol içerir. Özellikle Kurban Bayramı’nda tüketimi artan bu besinlerin kolesterol içeriğinin yüksek olması tehlikelidir. Örneğin; 100 gram beyin yaklaşık 125 kaloridir ve bu enerjinin %62’si yağdan gelmektedir.
  • Etlerin çok yağlı kısımları tüketilmemeli, hayvanın iç yağları yemeklere lezzet vermek amacıyla kullanılmamalıdır.
  • Etler kavurma ve kızartma yerine buğulama, haşlama, ızgara yöntemleri kullanılarak pişirilmelidirler.
  • Diyabet hastaları, kalp ve damar hastaları, mide rahatsızlığı olanlar, hipertansiyon hastaları gibi belli bir beslenme düzeni ile takip edilen kişilerin diyetlerini bozmamaları gerekmektedir.
  • Sağlıklı yaşamın en temel kurallarından biri olan fiziksel aktivitenin arttırılmasına bayram boyunca da dikkat edilmeli, günlük tempolu yürüyüşlere devam edilmelidir.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

yumurtalı ekmek

TOK TUTAN 3 YİYECEK KOMBİNASYONU

Uzun yaz günlerinde doymak bilmeyenlerden misiniz? Günde kaç defa buzdolabının karşısında öylece ne yesem diye …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir