Çarşamba , Ekim 23 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Genel / METABOLİZMA HIZLANDIRMA VAKTİ
ramazandan sonra

METABOLİZMA HIZLANDIRMA VAKTİ

Ramazan ayında günlerimizin gündüzü ibadet gecesi ziyafet ile geçmekte. Sanki on bir ayın bir sultanı, on bir aylık yiyeceği, tatlısıyla, tuzlusuyla, etlisiyle, sütlüsüyle, çeşit çeşit, bir araya getirir de bir bir, birden sunar insana. Bu sultan hediyelerin en güzelini de Ramazanın en sonuna yani bayram günlerine saklar, geleneklerimiz gereği kurabiyeler yapılır, lokmalar dökülür, hamurlu şerbetli tatlılar hazırlanır, rengârenk şekerlerden bir “ikram sofrası” hazırlanır da bir ay boyunca inzivaya çekilen midemizin buna birden nasıl alışacağı hiç hesaba katılmaz. Bayram ziyafeti ile başlayan bu serüven sonraki günlerde de devam eder gündüzlerini yemek yemeden geçirdğimiz günlere inat yaz mevsiminin zenginlikleri ile hazırlanmış enfes yemekler yenir de yenir. Peki ya sonra?

Bayramdan sonra da kimileri alınan kiloların derdine kalır, kimileri ise mide problemlerinin. Tüm bu problemler için süper çözüm, METABOLİZMA HIZLANDIRAN DİYET.

1. ÖZLENEN ÖĞÜN KAHVALTI

Kahvaltı etmediğinizde, vücudunuza açlık çektiğinize dair mesaj gönderilir. Vücut kıtlık psikolojisine girer. Kahvaltıyı yapmayanlar, yapanlara oranla 4 kat daha fazla şişmanlar. Bir ay boyunca ara verdiğimiz bu öğünü artık hiç atlamayın. Tam tahıllı ürünler, yarım yağlı süt, meyve, yumurta, yeşillik, peynir çeşitleri güne lezzetli bir merhaba deyin.

2. ÖĞÜN SAYINIZI İKİ KATINA ÇIKARIN.

Ramazan boyunca öğünlerinize dikkat edememiş olabilirsiniz. Belki iftarı tek seferde yaptınız belki de sahuru atladınız. Ancak bu düzensizliği devam ettirirseniz metabolizmanız günden güne yavaşlar. Bu sebeple öğün sayılarınızı artırın. Örneğin ramazanda sadece iftar ve sahurdan oluşan 2 öğün yapabiliyorsanız, metabolizma hızlandırma diyetine 4 öğünle başlayın. Ramazanda sahur ve iftara ilaveten ara öğün de yapabilen 3 öğünle metabolizmasını koruyan kişilerdenseniz metabolizma hızlandırma diyetine 6 öğünle başlayın. Ara öğünlerde süt, yoğurt, meyve, soğuk çorba, komposto gibi tercihler ferahlamanıza da yardımcı olacaktır.

3. POSADAN ZENGİN BESLENİN.

Lifler vücudumuzun süpürgesidir. Toksinleri atar, tok tutar, yağların emilimini azaltır, bağırsakların çalışmasına yardımcı olur. Ramazanda davetler, misafirler derken ihmal ettiğimiz sebze yemekleri ve kurubaklagilleri bolca tüketin ki bağırsaklarınız eski sağlıklı günlerine geri dönerek vücudun çalışma temposunu artırmaya yardımcı olsunlar.

4. BOL SU TÜKETİN.

Ramazanda bir türlü doyamadığınız suya doyun. İftar ve sahur arasının oldukça yakın olması sebebiyle yeterli su tüketemediğiniz günler olmuştur, şimdi o içemediğiniz günler için de su için. Unutmayın! Günde 500 ml fazla su içmek metabolizmayı %20 hızlandırıyor. Bu % 20’lik fark bile haftada 400 gr kaybetmenize sebep oluyor.

5. HAREKETLİ OLUN.
Ramazan boyunca bir yandan açlık bir yandan sıcaklar, evden dışarı çıkmayı canınız istemedi. Şimdi aktif olmanın yollarını arayın. Egzersiz esnasında ilk 20 dakikada karbonhidratlar, sonra proteinler ve en son yağlar enerji olarak harcanır. Bu yüzden 15 dakika koşmaktansa 35 dakika yürümek BMH*’ı hızlandırır ve yağ yakar. Düzenli yürümeye karar verdiyseniz gün içinde ne kadar hareketli olduğunuzu pedometre ile öğrenebilirsiniz. Ortalama hareketli olmak için  günde 10 bin adım gereklidir. Nabzınızın çalışması içinse dakikada 140 adım atmaya çalışın.

* BMH: Bazal Metabolizma Hızı

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

meat

KURBAN BAYRAMINDA ET TÜKETİMİ

Halk arasında ‘İşli Bayram’ diye bilinen kurban bayramında bayram telaşı ve ev ziyaretleri sebebiyle öğün …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir