Çarşamba , Kasım 20 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Kilo Kontrolü / MİDENİZ BAYRAM ETSİN!
ramazan bayram

MİDENİZ BAYRAM ETSİN!

Hayata bir mola deme vakti… Küçüğü büyüğü yaşlısı genci herkesi bir sevinç sardı, sonsuz mutluluk doldu içimize. Bir araya gelmenin sevinci, bayram sevinci… Geçmişteki tatlı anılarımızı geldi akıllara, Çocuklar merakla dinlerken bu anıları, büyüklerin gözleri doluverdi. Minikler toplayacakları harçlıkların şekerlerin heyecanını duyarken, büyükler sevdikleri ile hasret giderecekleri lezzetli güzel sofralar kurma telaşında. Sadece kuş sütünün eksik kaldığı bu sofralar, Türk mutfağının zenginliği ve marifetli annelerimizin hünerli ellerinin dokunuşlarıyla zenginleşmekte ve adeta “Midemiz Bayram Etmekte!’. Uzun zamandır görmediğimiz sevdiklerimize güzel ikramlarımızla hitap etmek için şeker, lokum, şekerleme, çikolatalar alınmakta, şerbetli tatlılar, mis gibi kokan hamur işleri, zeytinyağlı sarmalar dolmalar hazırlanmakta.  Peki, ikramların çeşitliliği ve beraberinde gelen ısrarların arttığı bu dönemde hele de ramazandan çıkmış yemek yeme özgürlüğüne kavuştuğunu düşünen bizlerin sağlığını kim düşünüyor?

Biz diyetisyenler tabi ki. Bizler de bu güzel ortamı bozmayalım, sevdiklerimizin ısrarlarını kırmayalım. Önerilerimizi “Yasaklar Listesi” halinde vermeyelim ama bir orta yol da bulalım.

Gelsin sarmalar, dolmalar, börekler, çörekler. Ama zamanında ve yeteri kadar.

Üç günümüz var bayram ziyafetlerinden faydalanabileceğimiz. Öncelikle bunun farkına varalım. Sadece bayramın ilk günü bayrammış gibi sabah nohut yahni ile yeme serüvenine başlayıp ardından her gittiğimiz yerde baklavalar, sarmalar evde misafirimize eşlik ederek börekler, çörekler yenilmesin. Her girip çıktığımızda çikolatalardan, lokumlardan birer ikişer kaçamak yapılmasın. Kendimize sınır koyalım, kimlerde neler yemek istediğimizi belirleyelim.

Bayramda aç dışarı çıkmayın. Evde kesinlikle sebzenizi, etinizi, sütünüzü ve meyvenizi eksik etmeyin. Normal bir gün geçiriyormuş gibi ana ve ara öğünlerinizi yapın. Sadece dışarıda yiyeceğimiz bayramlıklar için ekmeklerinizden ve bir miktar yağdan ödün verin. Kesinlikle sporunuzu da ihmal etmeyin. En azından yakın yerlere yürüyerek gidin ki yediklerinizin bir kısmını yakmaya başlayın.

Suyun her zaman için en önemli anahtar olduğunu unutmayın. Ramazanda da susuz kaldığınız için bu dönem suya ayrıca önem gösterin. Su içmemiz hem metabolizmamızı çalıştıracaktır hem de tokluk hissi verecektir.

Bayramlarda içecekler ve çikolatalar da ayrı bir tehlikedir. Birden çok fazla miktarda çikolata tüketirsek kan şekerimizin düşmesi sebebiyle yeniden ve daha fazla miktar da tüketmek isteriz. Bu sebeple günde 2 çikolatayı geçmeyin. İçecek olarak gazlı içecekler yerine evde hazırlanmış limonatalar, meyve suları, bitki çayları, ayran gibi seçenekleri tercih edin.

Bayramın şeker tadında ama su gibi sağlıklı geçmesi masal gibi anılar bırakması dileği ile sevgiyle kalın…

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

meat

KURBAN BAYRAMINDA ET TÜKETİMİ

Halk arasında ‘İşli Bayram’ diye bilinen kurban bayramında bayram telaşı ve ev ziyaretleri sebebiyle öğün …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir