Pazar , Eylül 22 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Besinlerin Gücü Adina / RAMAZANDA KAVUN TÜKETİMİ
Melon-HD-Wallpapers0

RAMAZANDA KAVUN TÜKETİMİ

Uzun ve sıcak ramazanda iftar vakti geldiğinde sadece su tüketmek yeterli gelmeyebiliyor. Mevsimin en güzel hediyeleri olan kavun, karpuz, üzüm gibi sulu meyveler de susuzluğumuzun giderilmesinde ilk tercihlerimiz arasında geliyor. Ayrıca bu meyveler, tatlı isteğimizin giderilmesine de katkı sağlıyor.

Bal gibi tatlı 100 gram kavunda sadece 27 kalori bulunuyor.

  • B1 vitamini sayesinde açlığın verdiği stres ve gerginliği üzerinizden alırken size ferahlamanın keyfini çıkarmak kalıyor.
  • Kavunda bulunan B6 vitamini protein ve mineral metabolizmanızı düzenlerken, pantotenik asit de yağ metabolizmanıza etki ederek kalbinizi korumaya destek sağlıyor. Yapısında bulunan karotenoidler de kalp sağlığı koruyucu etkisini desteklemektedir.
  • İçi yeşil olan kavunlarda yüksek miktarda C vitamini bulunur.
  • Kavunda bulunan yüksek miktardaki potasyum ve magnezyum kan basıncının düşmesinde etkin rol alarak tansiyonun dengelenmesine katkıda bulunur.
  • Aşırı terlemeyi azaltır.
  • Çekirdekleri öksürük şurubu olarak kullanılmaktadır.
  • Bağırsakları ve kanı temizler.

Kavunun fazla miktarda yenilmesi asit içeriği nedeniyle ülser hastaları için zararlı olabilir. Ayrıca kan şekerini hızlı yükselten glisemik indeksi yüksek bir meyve olması sebebiyle de şeker hastalarının fazla miktarda tüketmesi önerilmez.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

et hazırlık

KIRMIZI ET HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ

Kurban bayramının vazgeçilmezi et tüketimimizin ağzımızın tadını kaçırmaması için hem miktarına hem de pişirme tekniğine …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir