Pazar , Eylül 22 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Kilo Kontrolü / RAMAZANDA SIVI ALIMI
glass-of-water

RAMAZANDA SIVI ALIMI

‘Açlığı hissetmiyorum ama susuzluk biraz zorluyor.’

Bu sözler tanıdık geldi mi? Sıcak yaz günlerine rastlayan bu ramazanda her birimiz en az bir kere bu cümleyi kurmuşuzdur. Termometrelerin her geçen gün daha yüksek sıcaklık derecesi gösterdiği bu günlerde yetersiz sıvı alımı ile baş dönmesi, halsizlik, bayılma hissi oluşabilmetedir. Susama hissinin önüne geçmek için 2 noktaya çok dikkat edilmelidir.

  1. Sıvı alımını artırmak, 2) Sıvı kaybını engellemek.

Sıvı Alımını Artırmak

İftardan sahura kadar geçen 5-6 saatlik kısa sürede sıvı alımınızı tamamlayabilmek adına susamayı beklemeden su için. Su, hem metabolizma hızınızı artıran hem bağırsak çalışmalarınızı düzenleyen ayrıca bilişsel performansınızı artıran kalorisiz harika bir içecektir. İftardan sahura kadar dağıtarak aralıklı içilmek koşuluyla 12-15 bardak su tüketimi uygundur.

Yaz sebze meyvelerinin de su içeriği oldukça yüksektir. Örneğin semizotu ile kabak ile hazırlayacağınız bir salata hem tok kalmanızı sağlar hem de susamamanızı önler.

Ayran, süt, taze meyve suları, mineralli sular, bazı bitki ve meyve çayları da beslenme planınız dahilinde sıvı ihtiyacınızı karşılamak amacıyla kullanılabilen diğer içeceklerdir.

Sıvı elektrolit dengenizi sağlamak ve kalsiyum ihtyacınızı karşılamak amacıyla ayranınızı 1 şişe mineralli su ile hazırlayabilirsiniz. Bir kaç yaprak taze nane ile ferahlık sağlayacaktır.

Sıvı Kaybını Engellemek

Sıvı alımını artırmak kadar alınan sıvının vücutta kullanımını sağlamak da önemlidir. Su niyetiyle tüketilen çay kahve gibi içeceklerin vücuttan sıvı kaybını artırarak ertesi gün kişiyi susuz bırakacağını biliyor musunuz? Bu içecekleri iftardan 1-1,5 saat sonra ve sınırlı tüketin.

Salamuralardan yapılan yaprak sarmalarının, tuzlu sucuk pastırmaların vücudunuzdan attırdığı suyu yerine koyamadığınızda baş ağrısı, böbrek problemleri gibi rahatsızlıklara neden olduğunu unutmayın. Salamuraları fazla su da bekletin, yemeklerinizi az tuzlu hazırlayın.

Kızartma, kavurma, bol yağlı ve bol baharatlı yiyeceklerin, katmer ve içli ketelerin tercih edilmesiyle susama hissinizi kat kat artırmış olacaksınız. Bu sebeple sahurda ve iftarda daha hafif beslenmeyi ilke edinin.

Şerbetli, kızartmalı tatlılarda hem yağ hem de şeker içeriği yüksek olması sebebiyle susamaya neden olur bunun yerine meyveli ve sütlü tatlılar tercih edin.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

meat

KURBAN BAYRAMINDA ET TÜKETİMİ

Halk arasında ‘İşli Bayram’ diye bilinen kurban bayramında bayram telaşı ve ev ziyaretleri sebebiyle öğün …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir