Çarşamba , Ekim 23 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Saglikli Beslenme / Çocuklarda Beslenme / SAĞLIKLI BESLENME ÇANTALARI
beslenme çantası

SAĞLIKLI BESLENME ÇANTALARI

Heyecan başlıyor, mini mini birlerin çalışkan ikilerin okul vakti. Geç uyanmalar, brunch benzeri kahvaltılar, öğün atlamaların modası geçerken yeni moda sağlıklı kahvaltı, renkli ara öğün, eğlenceli beslenme saati…

Okul döneminde çocukların beslenmesinde dikkat edilmesi gereken birçok nokta vardır: kahvaltı, ara öğün, beslenme saati.

Kahvaltı etmeyi reddeden çocuk anne babaların en büyük problemidir. Akşam yemeği ile kahvaltı arasında yaklaşık 8-12 saatlik bir ara olması sebebiyle sabah kahvaltısının, çocukların gelişiminde önemi büyüktür. Açlık sonrası vücudun gereksinimi olan enerjiyi sağlayan ilk öğün sabah kahvaltısıdır. Kahvaltı yapılmadığında yorgunluk ve dikkatte azalma söz konusu olmaktadır. Kahvaltı yapılmadan dinlenen dersi anlamak güçleşir. Çocukların iyi bir beslenme alışkanlığı kazanmaları için iyi bir kahvaltı alışkanlığı kazanması şarttır. Kahvaltıda 1 bardak süt mutlaka bulunmalıdır. Süt sevmeyen çocukların peynir veya yoğurt tüketiminin çok iyi olması gerekir. Mandalina gibi meyveler veya domates, havuç gibi sebzeler kahvaltımızda yer alması gereken diğer yiyeceklerdir. Peynir, zeytin, yumurta ve tahıl ürünleri ise kahvaltının esas oyuncularıdır.

Okul saatleri içerisinde beslenme konusunda ise çocuklarımızın kendileri için özel hazırlanan besinleri uygun miktarlarda tüketmeleri doğru olur. Kantinlerde satılan kızartmaların, yağlı yiyeceklerin yerine okul menüsünden çocuk için uygun miktar belirlenerek beslenmesi sağlanabilir veya beslenme çantası hazırlanabilir. Beslenme çantasında akmayacak, çabuk kokmayacak, bulaşmayacak ve çocuğun yerken zorluk çekmeyeceği besinler yer almalıdır, sulu yemeklerin taşınması zordur. Bu nedenle kuru gıdalar yanında içecek en uygun seçimdir. Bunların yanı sıra çocuğun ara öğün yapabilmesi için ceviz, badem gibi yağlı tohumlar ve kuru meyvelerde beslenme çantalarında yer almalıdır.

Sağlıklı Beslenme Çantasında Bulunması Gerekenler

Çok tahıllı un ve kurutulmuş meyve/yağlı tohumlarla hazırlanmış ev yapımı kek + Süt
Ç
ok tahıllı un ile hazırlanmış sebzeli peynirli ev yapımı poaça + Taze sıkılmış meyve suyu
Ç
ok tahıllı ekmek arası köfte, marul, kırmızıbiber + Ayran

Sebzeli (kabaklı, ıspanaklı) tavuklu mini börek + Cherry domates + Ayran

Çok tahıllı un ile hazırlanmış sebzeli krep + Taze sıkılmış meyve suyu

Taze/mevsiminde meyveler (muz, mandalina, elma, üzüm, kiraz, erik gibi)

Yoğurt (Büyüme yoğurtları da olabilir)

Söğüş sebzeler (Domates, salatalık, marul, havuç gibi)

Kutu sütler (kefir, ev yapımı milkshake gibi süt ürünleri de olabilir)

Katkısız meyve suları (%100 veya sıkma meyve suyu)

Yağlı tohumlar (ceviz, fındık, badem gibi)

Kuru meyveler (Kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm gibi)

SU (Gereksinim: 7–8 yaş grubu için günde 5 su bardağı su, 9–13 yaş grubu için günde 8-9 su bardağı su)

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

et mangal

KURBAN BAYRAMINDA BESLENME

Bayram boyunca artacak olan et tüketimiyle birlikte sebze tüketiminin de artırılması gereklidir. Etler vücudumuzun yapı …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir