Pazar , Eylül 22 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Kilo Kontrolü / SAHURDA YUMURTA YİYİN GÜN BOYU ACIKMAYIN
yumurta dolması

SAHURDA YUMURTA YİYİN GÜN BOYU ACIKMAYIN

 Çocukluğumuzun ramazanlarından hatırladığımız komşularla hep bir araya gelerek her evden yiyeceklerin hazırlandığı ve sadece iftarda değil sahurda da birlikte olduğumuz güzel anılarımız var bizim. Bahçe domatesleri ile birlikte yediğimiz peynirli, yumurtalı çıtır ekmekler, sarıları hiç bozulmadan yapılmış sahanda yumurtalar, çılbırlar var hafızalarımızda. Keyifli neşeli anılarımız var. O hoş sohbetler güzel kahvaltılıklarla donatılmış sahur sofraları unutulmalı mı? Bu uzun yaz günlerinde tutulan oruçların sahurlarında nelerle süslenmeli sofralarımız? Uzun günlerde acıkmamızı engelleyecek mucizevi bir yiyecek yok mu? Var. İşte o besin hemen hemen hepimizin kahvaltı sofralarının vazgeçilmezi YUMURTA.

  • Yumurta, anne sütünden sonra insanın ihtiyacı olan tüm besin öğelerini bulunduran tek besindir.

  • Tüm besinler içerisinde en kaliteli proteini içermektedir. Çünkü yumurta proteinin de insan vücudunda sentezlenemeyen ve kesinlikle besinler ile dışarıdan alınması gerekli olan “elzem amino asitleri” bulunmaktadır. Sindirilebilirliği yüksektir, tamamına yakını vücut tarafından kullanılmakta ve vücut proteinlerine dönüşebilmektedir.

  • Yumurta başlıca A, D, E ve B grubu vitaminleri olmak üzere diğer vitaminleri de önemli oranda içermektedir.

  • Yumurta, demir ve çinko gibi sağlığımız için çok önemli olan mineralleri de içermektedir.

  • Yumurta hazırlanılan yiyeceklerin besleyici değerini arttırmada da kullanılabilir. Sebzelerin protein miktarı düşüktür. Bu nedenle sebzelere yumurta kırılması protein, vitamin ve mineral açısından dengeli karışımların oluşmasını sağlar. Örneğin sebzeli omlet tüketimi hem protein hem de posa açısından zengin olması sebebiyle kişiyi uzun süre tok tutar.

  • Yumurta tahıl grubundaki besinler ile tüketildiğinde (örneğin; makarnaya kırılırsa, böreklerde kullanılırsa vb.) protein kalitesini arttırmış oluruz.Örneğin sahur kahvaltınızda hem besleyici hem de keyifli bir seçenek olarak yumurtalı ekmek tercih edebilirsiniz.

  • Yumurta içeren bütün tarifelere pişirilme işlemi uygulanmalıdır. Çiğ yumurtanın hem sindirimi güçtür hem de mikroorganizmaların bulaşma riski vardır. Salmonella enfeksiyonları en çok rastlanılanıdır.Bu nedenle çiğ yumurta tercih edilmemelidir.

  • Uzun süre pişirilen yumurtaların sindirimi güçleşir ve uygulanan pişirme yöntemine göre B grubu vitaminlerde kayıplar oluşur. Kayıpları önlemek için yumurtayı yağa kırma yerine, diğer yöntemler ile pişirme tercih edilmelidir.

  • Yumurtaların, iyi kaliteli olma özelliğini kaybetmeden önce yani 3-4 hafta içerisinde tüketilmesi gerekir.

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

meat

KURBAN BAYRAMINDA ET TÜKETİMİ

Halk arasında ‘İşli Bayram’ diye bilinen kurban bayramında bayram telaşı ve ev ziyaretleri sebebiyle öğün …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir