Çarşamba , Ekim 23 2019
Güncel haberler
Ana Sayfa / Kilo Kontrolü / SAHURUN ÖNEMİ VE SAHUR MENÜSÜNÜN ALTIN KURALLARI
kahvaltı-3

SAHURUN ÖNEMİ VE SAHUR MENÜSÜNÜN ALTIN KURALLARI

Günler uzadı, sıcaklar arttı ve ramazan kapımızı çaldı. Sağlığı yerinde olan insanlar çoktan ramazan alışverişlerine başladı. Oruç tutmak isteyen ancak sağlık problemi olanlar ise Ramazan ayı başlamadan doktorlarına başvurarak oruç tutmalarının kendilerine bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağı konusunda mutlaka bilgi aldılar. Özellikle şeker ve tansiyon hastaları ile gebe ve emziren kadınların dikkat etmelidir. Eğer oruç tutacaklarsa da mutlaka doktorlarından izin almalılar ve diyetisyen kontrolünde bu dönemi geçirmeliler.

Ramazan ayında yeme düzeninin değişmesi ile birlikte metabolizma hızı yavaşlıyor, günün yarısından çoğu aç geçirildiği için kan şekeri düşüyor ve vücut yeterli enerji alamadığı için bu dönemde ‘kıtlık sinyali’ almaya başlıyor. Bu sinyalle birlikte vücut enerji harcamasını düşürüyor ve sonraki öğünde alınan besinleri kendini korumak amacıyla depoluyor, depolama işlemi kiloları beraberinde getireceği için ramazan ayında özellikle uyulması gereken altın kuralların başında sahura kalkmak yer alıyor. Sahura kalkmak açlık süresini kısaltır, kan şekerini dengeler, mideyi rahatlatır. Sahur günün ilk öğünüdür, uykunuza yenilmeyin, mutlaka kalkıp sahurunuzu yapın. Sahurda özellikle doğru besinleri tercih etmek gün içinde oruç tutulan saatlerde açlığı önler, uyku isteğini azaltır ve daha dinamik bir gün geçirmede vücuda zindelik sağlar.

Sahurda tok tutacak, kalorisi düşük ve hafif yiyecekler tercih edilmelidir. Sahur menülerinizi kahvaltı menülerine benzer şekilde hazırlayın. Sahura için uyanıldığında biraz ılık üzerine biraz daha soğuk su içip sindirim sisteminizi harekete geçirin. Sahurda yumurta, peynir, süt, yoğurt, ekmek, yulaf ezmesi, zeytin ceviz içi, çorba, komposto ve meyve tercih edilebilir. Yumurtanın hem besleyici değeri yüksektir hem de tok tutar. Süt, hem sıvı ihtiyacını karşılayacak hem de tok tutma özelliği yüksektir. Bunların yanında peynir, tam tahıl ekmeği ya da çavdar ekmeği yine tok tutacak besinler arasında yer almaktadır. Zeytin ve cevizin değişimli tüketimi önerilebilir. Çünkü her ikisi de tokluk hissi oluştururken, zeytin tuz içeriği nedeniyle susuzluğa yol açabilmektedir. Sahurda yenilen sulu meyveler dediğimiz kavun, karpuz, üzüm, şeftali, kiraz, kayısı gibi meyveler, çorba ve kompostolar kişini su ihtiyacını bir miktar karşılayacaktır.

Sahurda yenilen yiyeceklerin yanı sıra kişinin yemek için kendine ayırdığı süre de oldukça önemlidir. Sahura az vakit ayırmak, çok hızlı yemek yemek, beyne tokluk sinyali iletilmesine engel olur, bu nedenle kişi hızlı yemek yediğinde kendini aç hisseder.

Örnek Sahur Menüsü

1 su bardağı süt-yoğurt

2 dilim çavdar ekmeği ile hazırlanmış peynirli kanepe (2 yemek kaşığı bol çörek otu ilave edilmiş lor peyniri içerisine bol soğan, maydanoz, kırmızıbiber, yumurta akı ilave edilip harç hazırlansın. Harç, ekmeğin üzerine sürülsün ve fırınlansın.)

5 adet zeytin veya 2 adet ceviz içi

Domates salatalık yeşillik

1 porsiyon meyve

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

meat

KURBAN BAYRAMINDA ET TÜKETİMİ

Halk arasında ‘İşli Bayram’ diye bilinen kurban bayramında bayram telaşı ve ev ziyaretleri sebebiyle öğün …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir